Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
World: Anything bad happens. Internet: Let’s make a meme of it!
Balcaříková, Ivana ; Heřmanová,, Marie (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Za generaci Z označujeme generační skupinu, jenž se narodila mezi lety 1995 a 2012. Přišla na svět v době, kdy byl internet již v plném proudu. Je s ním neodmyslitelně spojována. Je to její přirozené prostředí. Pohybuje se v něm obratně, bez jakýchkoli potíží a zcela nepřetržitě. Na feedy gen Z kids se neustále hrnou haldy nových informací, témat, fenoménů, trendů, memů. To dává vzniknout jakési nihilistické a odevzdané povaze této generace, která je neustále zahlcována kumulací nového obsahu a musí se s ním nějakým způsobem vypořádat. Primární zbraní Gen Z se nepochybně stal humor, který přesahuje jakýkoli jiný obranný systém. Memy, reference, reakční videa se stala jejich neodmyslitelnou součástí. Internetový humor v podobě memů, krátkých tanečků či tweetů přesahuje do každodenní komunikace a může být jen čistou formou zábavy. Tento formát ale poskytuje jednotlivým uživatelům také možnost se svobodně vyjádřit i k palčivějším tématům, kterých si tato generace nepochybně všímá. Na rozdíl od těch minulých, se ale snaží vyrovnat se situací a celkovým zahlcením prostřednictvím právě onoho osobitého humoru, který čerpá z internetové kultury. Tato bakalářská práce se zaměřuje na mapování materiálu, který prostřednictvím memového formátu na platformě tiktok zprostředkovává či reaguje na současné globální problémy jako je uprchlická krize, potenciální třetí světová válka, globální oteplování nebo rasismus. Mají tyto reakce ve skutečnosti nějaký výpovědní, informační potažmo edukační potenciál, nebo jsou to jen prázdné a v některých případech nepatřičné způsoby, jak se poprat se současnou situací, o které však autoři nemají dostatek informací a proto mystifikují, či zlehčují dané téma a pokud ano, je to problematické?
Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování generace Z
Krikelová, Lucie
Krikelová, Lucie. Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Tato bakalářská práce pojednává o vlivu sexismu v reklamě na nákupní rozhodování generace Z. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění, zda sexismus v reklamě ovlivní nákupní rozhodnutí generace Z pozitivně či negativně. Teoretická část je věnována literární rešerši, kde jsou objasněny základní pojmy, které jsou dále v této bakalářské práci rozvíjeny. Pomocí dotazníkového šetření jsou prezentována získaná data. Na základě výsledků získané z praktické části a odborné literatury, jsou formulována doporučení, která povedou ke zlepšení vnímání značky generací Z.
Percepce udržitelnosti na trhu s módou
Kocfeldová, Kristýna
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generací Y a Z na trhu s módou a problematikou udržitelnosti. Cílem práce bylo zjistit, jaké je chování těchto spotřebitelů na trhu s módou a identifikovat jejich vnímání a postoj k udržitelné módě. K naplnění cíle vedla analýza primárních a sekundárních dat. Sekundární data sloužila k přehledu o aktuální situaci na světovém a českém trhu s módou a zjištění přístupu subjektů k problematice udržitelnosti v módě. Primární data byla získána pomocí kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (n=200) a kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů se šesti zástupci těchto generací. Součástí práce je také shluková analýza, pomocí které byly identifikovány tři segmenty spotřebitelů. Na základě zjištěných poznatků byla vytvořena doporučení pro subjekty na trhu s módou, jejichž účelem je zvýšení povědomí o problematice udržitelnosti v módě a podpora prodeje udržitelné módy.
Vliv sociálních sítí na chování spotřebitele
Chovancová, Silvie
CHOVANCOVÁ, Silvie. Vliv sociálních sítí na chování spotřebitele. Brno, 2023. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně. Vedoucí práce Ing. Lucie Veselá, PhD. Sociální sítě jsou součástí života už téměř každého mladistvého. Tato práce se zabývá zjištěním vlivu sociálních sítí na chování spotřebitelů generace Z. Zkoumá taktéž postoj generace Z k fenoménu fear of missing out (FoMO). Předmětem vý-zkumu bylo chování generace Z na sociálních sítích, jejích nákupní chování, moti-vace, a naopak odrazení od nákupu, a v neposlední řade jejich povědomí o stra-chu ze zameškání. Ze získaných poznatků byla vytvořena doporučení, která by měla podnikatelským subjektům pomoct při tvorbě marketingové strategie tak, aby byla efektivní pro oslovení generace Z. Tato doporučení taktéž zahrnují za-komponování prvků FoMO.
Finanční a digitální gramotnost generace Z
Weiss, David
Tato bakalářská práce se zabývá finanční a digitální gramotností generace Z v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň finanční a digitální gramotnosti zástupců generace Z. Úroveň finanční i digitální gramotnosti byla stanovena pomocí klasifikační stupnice. Pro přesnější poznání současného stavu a porozumění, jak si generace Z v oblasti finanční a digitální gramotnosti stojí, byly také stanoveny a následně vyhodnoceny výzkumné otázky. K naplnění cíle práce bylo využito dotazníkového šetření. Otázky z dotazníkového šetření byly poté jednotlivě přezkoumány a vyhodnoceny. Bodový zisk u finanční i digitální gramotnosti byl roven přibližně 4 bodům z celkových 8 možných, z čehož vyplývá převážně průměrná, tedy ani vysoká ani nízká, úroveň finanční i digitální gramotnosti generace Z. Z výsledků dotazníkového šetření vyšlo najevo, že lépe si vedou muži a lidé s vyšším dosaženým vzděláním.
Instagram jako komunikační nástroj prevence plýtvání potravinami u generace Z
Štěpánková, Tereza
ŠTĚPÁNKOVÁ, T. Instagram jako komunikační nástroj prevence plýtvání potravinami u generace Z. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V současnosti je problematika plýtvání potravinami považována za celosvětově závažný problém, jelikož se každoročně vyplýtvají tisíce tun potravin. K plýtvání potravinami dochází ve všech fázích potravinového řetězce, největší podíl však představují domácnosti. Pro minimalizaci tohoto odpadu je proto nutná změna ve spotřebitelském chování. Tato diplomová práce si tudíž klade za cíl na základě identifikace klíčových faktorů, ovlivňujících míru plýtvání potravinami u konečných spotřebitelů generace Z, navrhnout vhodnou komunikační kampaň na oblíbené síti Instagram zaměřenou na prevenci plýtvání potravinami a podporu udržitelného chování. Tato komunikační strategie vychází především z informací poskytnutých kvantitativním a kvalitativním výzkumem a měla by pozitivně přispět ke změně chování při spotřebě potravin.
Vnímání reklamy spotřebiteli generace Z
Mecerodová, Andrea
Bakalářská práce se zabývá reklamou a jejím vnímání spotřebiteli patřící do generace Z. V literární rešerši bude popsána marketingová komunikace, její průběh a komunikační a marketingový mix. Druhá část literární rešerše bude věnována popisu reklamy a její psychologie včetně zaměření na cílovou skupinu, na níž bude následně navazovat kapitola věnovaná generaci Z a charakteristice jejího nákupního chování a marketingových očekávání. Výsledková část bude zaměřena zejména na vlastní výzkum vnímání reklamy spotřebiteli generace Z, který bude proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Následně budou některé výsledky porovnány s orientační analýzou. Cílem je interpretovat výsledky vlastního šetření a doporučení plynoucí ze získaných dat zejména pro marketéry, jež se zaměřují na generaci Z.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.
Věrnostní programy a generace Z
Alexa, Michael
ALEXA, M. Věrnostní programy a Generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá věrnostními programy a jejich využívání. Cílem závěrečné práce bude formulovat doporučení nástrojů, jak nastavit věrnostní pro-gramy na zákazníky z Generace Z v oblasti maloobchodního prodeje. Doporučení by měla napomoci ke zvýšení spokojenosti zákazníků, větší věrnosti a zvýšení prodejnosti zboží v maloobchodech. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření (n=300) v rámci kvantitativního výzkumu a hloubkové rozhovory (n=20) v rámci kvalitativního výzkumu. Data byla zpracována pomocí softwaru Microsoft Excel a Statistica. Na základě výsledků jsou doporučení vztahují se k zabezpečení osobních dat, nabízení hodnotných a personalizovaných odměn, udržovaní jednoduchosti a přehlednosti nabídek odměn, propojení věrnostního programu se sociálními a ekologickými kampaněmi, zvýšení povědomí o věrnostním programu skrz sociální sítě a digitální marketing.
Vliv sociální reklamy na generaci Z
Lavická, Adéla
Diplomová práce se zabývá sociální reklamou a jejím vlivem na současnou dospívající generaci, generaci Z. První část je zaměřena na vysvětlení teoretických pojmů, jako je sociální marketing, sociální reklama a generace Z. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotlivé prvky používané v sociálních reklamních spotech ovlivňují generaci Z. Praktická část práce obsahuje kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Následuje kvalitativní výzkum. Nejprve jsou popsány jednotlivé sociální reklamy a jejich kontext, pak jsou jednotlivé spoty analyzovány. V závěrečné části jsou porovnány výsledky kvantitativního i kvalitativního výzkumu a stanovena konkrétní doporučení pro využití v sociálních reklamách s cílem oslovení spotřebitelů generace Z.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.